Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Bezpečnostní systémy v motorových vozidlech
Ševčík, Pavel ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o bezpečnostních a komfortních systémech v motorových vozidlech. Je zaměřena na bezpečnostní systémy, jako jsou bezpečnostní pásy a jejich předpínače, airbagy a jejich rozdělení a na řídící jednotky pro aktivaci samotných bezpečnostních prvků. Dále pojednává o funkci hlavových opěrek a o systému aktivní opěrky hlavy a také o systému bezpečného převážení dětí v automobilech. Zabývá se také komfortními systémy a stručně nastiňuje směry ve vývoji bezpečnostních systémů. Poslední část bakalářské práce se zabývá analýzou a experimentálním měření na nárazovém snímači. Je popsán princip funkce akcelerometru ADXL150 a je provedeno praktické měření na tomto snímači včetně zhodnocení naměřených výsledků.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Bezpečnostní systémy v motorových vozidlech
Ševčík, Pavel ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o bezpečnostních a komfortních systémech v motorových vozidlech. Je zaměřena na bezpečnostní systémy, jako jsou bezpečnostní pásy a jejich předpínače, airbagy a jejich rozdělení a na řídící jednotky pro aktivaci samotných bezpečnostních prvků. Dále pojednává o funkci hlavových opěrek a o systému aktivní opěrky hlavy a také o systému bezpečného převážení dětí v automobilech. Zabývá se také komfortními systémy a stručně nastiňuje směry ve vývoji bezpečnostních systémů. Poslední část bakalářské práce se zabývá analýzou a experimentálním měření na nárazovém snímači. Je popsán princip funkce akcelerometru ADXL150 a je provedeno praktické měření na tomto snímači včetně zhodnocení naměřených výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.